Okolie domov a záhrad - spoločné plochy a objekty

Súkromné priestory domov a záhrad budú nadväzovať na polosúkromné - komunitné - priestory. Patrí medzi ne priestor denného využitia - chodníčky, cesty, parkovisko, posedenia s ihriskom a s drobnou intenzívnou zeleňou, ako aj priestory "víkendové" - spoločné lesné záhrady, sady, výbeh pre zvieratá, väčší prístrešok alebo spoločenský pavilón pre stretávanie sa všetkých osadníkov.

Spoločné plochy bližšie pri domoch

Parkovisko obyvateľov
Parkovisko bude umiestnené na okraji plochy. Stojiská na autá budú prestrešené nejakou ľahkou konštrukciou (prípadne v kombinácii s živým obrastením). Okrem parkoviska pre obyvateľov treba počítať aj autami a bicyklami návštev. Parkovacie plochy by mali byť vode priepustné (štrk, piesok, zatrávňovacie tvárnice,…).

Malý "spoločenský parčík" v strede osady s detským ihriskom
Oddychovou zónou ale aj miestom denného zámerného alebo náhodného stretávania sa bude malý parčík s detským ihriskom. Zeleň parčíku budú tvoriť jedlé rastliny - trvalky.

Spoločné plochy o kus ďalej

Lesná záhrada
Čo sa nezmestí do záhrad, malo by byť v lesnej záhrade, obhospodarovanej spoločnými silami. Ideálne by bolo, keby v tu mohlo byť väčšie prírodné kúpacie jazierko.

Priestor pre stretávanie sa komunity
Spoločenská miestnosť nemusí nutne byť v dome, môže ísť o prestrešenú terasu, prípadne aj s krbom. V prípade spoločenského pavilóna by bolo v ňom možné organizovať aj podujatia pre verejnosť.

Iné priestory

Ak by sme mali príliš veľa peňazí a nevedeli čo s nimi ;-), tak by sa dalo spraviť aj zopár malých kancelárií na prenájom, prípadne ubytovanie v rámci spoločenského pavilónu.

Add a New Comment
or Sign in as Wikidot user
(will not be published)
- +
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License